Moja woda

Udało mi się uzyskać dofinansowanie w programie Moja Woda. Teraz stoimy przed wyborem zbiornika na wodę, pompy i całej reszty akcesoriów. Jestem rączej zielona w temacie, w necie jest wszystko i nic.
Czy ktoś korzystał z programu, a może ktoś zna się na tym z racji zawodu? Bardzo proszę o pomoc.

Interesuje mnie zbiornik 2m3, nie betonowy. Na co zwrócić uwagę, co powinien mieć?
Co do pompy to chciałabym żeby w sezonie cały czas mogła być w zbiorniku i nie musieć wyjmować jej po podlewaniu. Chciałabym żeby docelowo pompa rozprowadzała wodę na ogród warzywny i przynajmniej częściowo na krzewy przy ogrodzeniu. Żeby to była taka w miarę bezobsługowa sprawa. Klikam i się podlewa ;)

Komentarz

  • Podpinam się, mam zbiornik, ale nie mam pompy, jakie są opcje?
  • @Zuzapola we wniosku jest możliwość zaznaczenia, że będziesz korzystała z istniejącego zbiornika. Piszę to gdybyś chciała skorzystać z programu. :)
    Środki bardzo szybko się rozchodzą.
    Podziękował(a) 1Zuzapola
  • Dobrze wiedzieć
  • Na jakim etapie sklada sie wniosek? Planów, projektu, wykonania?
  • Ja złożyłam przed żeby mieć pewność, że będę miała zwrot. Nie pamiętam do końca szczegółów, ale jest możliwość otrzymania zwrotu za zrealizowaną inwestycję, tylko od jakiejś daty. Musisz mieć fv na siebie i zdjęcia z realizacji.
  • Dopiszę tylko, że projektu nie trzeba mieć. Choć podobno nadal są starostwa, które wymagają pozwolenia na budowę, a to kosztuje.
    Obecnie trwają prace nad ustawą, ktora reguluje te niejasności i ujednolica podejście starostw.
    W moim powiedzieli, że do 10 m3 nie potrzeba ani pozwolenia ani nawet zgłoszenia.
    Czas realizacji jest stosunkowo krótki bo tylko 12 miesięcy od złożenia wniosku.
    W moim FOŚiGW pieniądze skończyły się po miesiącu. Dzisiaj ruszył kolejny nabór, widać że postarali się o dodatkowe środki.
    Wiem, że niektóre powiaty/gminy mają swoje dodatkowe programy na ten cel. Warto więc sprawdzić jeszcze u siebie w urzędzie.
  • Podbiję sobie ;)